Δευτέρα, 1 Ιουλίου 2013

"Τις πταίει;", αναρωτιέται ένας γονιός, για τις αποτυχίες μαθητών στο λύκειο Ορμύλιας


Ένας γονιός μαθητή του Λυκείου Ορμύλιας, βλέποντας τους χαμηλούς βαθμούς των μαθητών του Λυκείου μας, αναρωτιέται τι άραγε φταίει για τις αποτυχίες στις πανελλήνιες εξετάσεις.
Το κύριο ερώτημά του, το οποίο αναλύει παρακάτω, είναι το εξής:ου οφείλεται όμως αυτή η κατάσταση; Ευθύνονται οι μαθητές, ευθύνονται οι καθηγητές, ευθυνόμαστε οι γονείς, είναι θέμα συγκυριών;"

Διαβάστε αναλυτικά, το κείμενο που συνέταξε ο γονιός αυτός:



ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΟΡΜΥΛΙΑΣ


   Πριν από λίγες μέρες ανακοινώθηκαν οι βαθμοί των πανελλαδικών εξετάσεων. Κάνει εντύπωση το γεγονός ότι κανείς δεν ασχολήθηκε με τους βαθμούς - παρόλο που ήταν πολύ χαμηλοί για πρώτη φορά στα χρονικά του σχολείου – ούτε και οι καθηγητές, να κάνουν κάποια  κριτική που οφείλετε αυτή η κατάσταση. Τι εννοώ δείτε το παρακάτω πίνακα και θα καταλάβετε.


18-20
15-17,9
12-14,9
10-11,9
5-9,9
0-4,9
ΕΚΘΕΣΗ
0
3
14
1
6
0
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ
0
1
0
2
3
1
ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
0
7
4
1
3
2
ΑΡΧΑΙΑ
0
0
1
0
4
2
ΛΑΤΙΝΙΚΑ
0
1
2
1
0
3
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
0
1
2
1
0
3
ΙΣΤΟΡΙΑ
0
0
3
0
2
2
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
0
0
0
0
3
14
ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
0
0
0
1
12
4
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝ. ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
3
4
4
3
3
0
ΑΝΑΠΤ. ΕΦΑΡΜ. ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜ.
ΠΕΡΙΒΑΛΟΝ
0
0
3
1
9
4
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ
0
2
1
0
3
0







  Ο πίνακας βέβαια έχει κάποιες ατέλειες, π.χ. όταν λέμε από 15-17,9 βαθμό έχουν 1 , 2 ,7 κ.λ.π. μαθητές αυτό δεν σημαίνει ότι οι βαθμολογίες τους βρίσκονται κοντά στον υψηλότερο βαθμό αλλά κοντά στο χαμηλότερο βαθμό, εκτός δύο, τριών περιπτώσεων.

   Που οφείλεται όμως αυτή η κατάσταση; Ευθύνονται οι μαθητές, ευθύνονται οι καθηγητές, ευθυνόμαστε οι γονείς, είναι θέμα συγκυριών;

   Για μένα είναι όλα αυτά άλλα σε μεγαλύτερο βαθμό και άλλα σε μικρότερο. Οι μαθητές ευθύνονται γιατί δεν έμαθαν να διαβάζουν σωστά, έμαθαν στο να πασαλείβουν όπως λέμε και όταν φθάνουν στη τρίτη Λυκείου τους είναι δύσκολο να καθίσουν σε μία καρέκλα και να διαβάσουν. Οι συγκυρίες για φέτος ήταν σε δύο μαθήματα που υπήρχαν δύσκολα θέματα, στα υπόλοιπα μαθήματα; Οι γονείς έχουμε μεγάλο μέρος της ευθύνης διότι τα παιδιά μας δεν θέλουμε να τα πιέσουμε να μάθουν να διαβάζουν και να πειθαρχούν και σε πολλές περιπτώσεις θεωρούμε ότι οι καθηγητές είναι πολύ πιεστικοί και τρέχουμε στο σχολείο να διαμαρτυρηθούμε. Υπάρχουν όμως και οι καθηγητές που για μένα έχουν τη μεγαλύτερη ευθύνη.  Στο σχολείο πέρα από τη μάθηση υπάρχει και η πειθαρχία. Στο λύκειο μας τη φετινή χρονιά όσες φορές το επισκέφθηκα και ενώ ήταν ώρα μαθήματος κυκλοφορούσαν εκτός τάξης αρκετοί μαθητές του λυκείου καθώς και μαθητές του γυμνασίου χωρίς να υπάρχει λόγος π.χ. να έχουν γυμναστική (το γνωρίζω γιατί ρωτούσα). Επίσης μου έλεγε το παιδί μου ότι σε ορισμένους καθηγητές δεν γινόταν μάθημα από φασαρία που υπήρχε, χωρίς να μπορούν οι καθηγητές να επιβληθούν. Ένα άλλο πάλι ήταν η πολύ μεγάλη βαθμολογία που έβαζαν οι περισσότεροι καθηγητές πράγμα που κάνει τα παιδιά αλλά και τους γονείς τους να νομίζουν ότι τα παιδιά τους είναι πολύ καλοί μαθητές. Το να υπάρχει μία διαφορά βαθμού 1, 2, μονάδων προς τα κάτω το καταλαβαίνω το να υπάρχει όμως μια διαφορά 6 μονάδων ίσως και περισσοτέρων δεν το καταλαβαίνω. Αυτό το κρίνω από το δικό μου το παιδί. Γιατί όμως αυτή η τάση των μεγάλων προφορικών βαθμών; Από διάφορες συζητήσεις που έκανα μου είπαν το εξής: επειδή το λύκειο της Ορμύλιας είναι μικρό σχολείο γίνεται αυτό το πράγμα για να γίνεται πιο δελεαστικό στα παιδιά ώστε να μην φεύγουν για το τεχνικό λύκειο οπότε θα παίρνουν σχετικά εύκολα απολυτήριο και επίσης θα δημιουργούνται τμήματα ώστε οι καθηγητές να έχουν ώρες και να μην κινδυνεύουν να μετακινηθούν. Δηλαδή εδώ κάνουμε ένα καλό, βοηθάμε τους καθηγητές και δύο στραβά. Το ένα στερούμε το παιδί να μάθει μία τέχνη μέσα από το τεχνικό λύκειο, και το κυριότερο αφού ο μαθητής είναι αδιάφορος μέσα στη τάξη θα δημιουργεί φασαρία δεν θα γίνεται μάθημα οπότε το επίπεδο της τάξης χαμηλώνει και για να το σηκώσουμε βάζουμε μεγάλους πλασματικούς βαθμούς. Θαυμάσια ο στόχος πέτυχε. Σώσαμε τους καθηγητές και θανατώσαμε τους μαθητές.  

    Κάτι άλλο επίσης που δεν κατάλαβα. Με ποιον τρόπο χωρίζονται τα τμήματα; Διότι μαθαίνω ότι σε κάποια τάξη στη γυμναστική έχει τμήματα με 6 ή 7 μαθητές και στην ίδια τάξη στα μαθηματικά ή στα αρχαία είναι 12 ή 13 μαθητές. Φαίνεται ότι η γυμναστική είναι δύσκολο μάθημα και το τμήμα είναι φροντιστηριακό. Με όλα αυτά γιατί εγώ του χρόνου να αφήσω το παιδί μου στο σχολείο αυτό.

    Θα περιμένω το Σεπτέμβριο, αν συνεχισθεί η ίδια πολιτική « Σώζω το καθηγητή και θανατώνω το μαθητή », εγώ θα σας αναφέρω στους ανώτερους σας όποιοι και αν είναι αυτοί  και ότι προκύψει.



                                                                                                             Ένας γονιός

7 σχόλια:

  1. Συγχαρητήρια στο γονιό που συνέταξε το κείμενο λέει πολλές αλήθειες, σίγουρα μεγάλο μερίδιο ευθύνης έχουν οι καθηγητές (όχι όλοι, αλλά θεωρώ η πλειοψηφία τους) αν παρεισφρήσει κανείς μέσα στα γραφεία τους, πολλά θα καταλάβει και όλα εις βάρος της διδασκαλία και κατά συνέπεια των μαθητών. Σ' αυτούς τους δύσκολους καιρούς η εκπαίδευση χτυπιέται αλύπητα, η αδιαφορία των γονιών ως σύνολο είναι τραγική και απογοητευτική η αδιαφορία της πολιτείας επίσης. Εδώ λοιπόν ο εκπαιδευτικός οφείλει να λειτουργήσει ως ΔΑΣΚΑΛΟΣ να αφήσουν τους εγωισμούς και να πάψουν να φαίνεται ότι κοιτούν το ωράριο της διδασκαλία μόνο, η εκπαίδευση είναι λειτούργημα ΚΥΡΙΟΙ και ΚΥΡΙΕΣ δώστε αίγλη στο σχολείο μας και αφήστε τις δικαιολογίες, θα μας κλείσουν το Λύκειο αν χάσουμε μαθητές κλπ. ωραία να το έχουμε ανοιχτό και να βγάζουμε (κτσιούπια). Ξαναλέω υπάρχουν και αξιόλογοι εκπαιδευτικοί αλλά μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά.
    Γονιός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. πριν 7 χρονια ημουν μαθητρια σε αυτο το σχολειο. εκανα μεχρι και την α λυκειου και μετα εφυγα. ολο το καλοκαιρι με πιανανε οι καθηγητες στο δρομο και μου ελεγαν μεινε, για τι αν φυγεις θα κλεισει το σχολειο. εγω εφυγα. δεν ξερω αν εκανα καλα ή οχι γιατι αν καθομουν σιγουρα θα ειχα 3 βαθμοι πανω απο αυτο που εβγαλα γενικο μεσο ορο. ειναι κριμα να κλεισει το σχολειο σε ενα μεγαλο χωριο. θα ειναι μεγαλο πληγμα.

    φιλικα μια πρωην μαθητρια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. http://stergioudis.blogspot.gr/2013/07/blog-post.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ειναι κριμα να ριχνουμε ευθυνες καπου. ολοι μας εχουμε την ευθυνη. ολα ειναι μια αλυσιδα. αν ο καθηγητης ειναι συνεργασιμος, και φιλικος με τα παιδια τοτε και αυτα θα ειναι πιο προθυμα να διαβασουν. το λαθος ειναι πολλα παιδια λενε, ελα μωρε τι παω να κανω στο σχολειο , αφου στο φροντηστηριο θα τα μαθω, και καποιοι καθηγητες λενε θα τα μαθετε στο φροντηστηριο σας καλυτερα. γιατι εχουμε γινει ετσι. δηλαδη σχολειο γιατι πηγαινουμε τοτε? γιατι χανουμε 6 η 7 ωρες καθε μερα αφου μπορουμε να τα μαθουμε στο φροντηστηριο.;; θελει προπσαθεια θελει κοπο, δεν ειναι ετσι ευκολα, τα παιρνουμε ολα επιπολαια αλλα δεν ειναι ετσι, και ο γονιος τι κανει γι αυτο; δουλευει για να πληρωνει τα φροντηστηρια των παιδιων του;

    με σεβασμο μια πρωην μαθητρια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. τη μεγαλυτερη ευθυνη την εχουν οι γονεις.αυτοι διαμορφωνουν πρωτοι το χαρακτηρα των παιδιων αυτοι ειναι που εχουν σηκωσει στα ουρανια τα παιδια τους.τους εχουν δωσει το ελευθερο εγω ειμαι δω ρε μη σε νοιαζει οποιος σε πειραξει θα του πω εγω τι θα παθει ειναι διαμορφωση χαρακτηρα αυτη, πως θα πειθαρχεισει το παιδι που ετσι νομιζει οτι ειναι ο θεος πως θα καθησει να διαβασει, πρωτα για να μπορεσει να γινει σωστος κοινωνικα και μετα για να περασει καπου, που τους τα δινετε ολα στο πιατο λεφτα αυτοκινητα μηχανακια τσιγαρα ξενυχτια κ.α. μην τυχον και μεινουν τα παιδια οπισδοδρομικα οι χαμηλοι βαθμοι ειναι το λιγοτερο η μειωση των ηθικων αξιων ειναι το χειροτερο στο οποιο υπευθυνοι περισσοτερο ειναι οι γονεις με το δρομο που εχουν παρει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μια απάντηση από έναν καθηγητή που δούλεψε στο εν λόγω λύκειο : κείμενα για τη δημιουργία εντυπώσεων μπορούμε να γράψουμε όλοι. η ουσία όμως είναι μία. 1ον : εγώ, αν ως γονιός πάω στο σχολείο του παιδιού μου και δω μια κατάσταση, όπως αυτή που περιγράφετε με βολική ασάφεια, θα πάω στον λυκειάρχη-γυμνασιάρχη ή θα περιμένω έναν αρμόδιο καθηγητή για συζήτηση. 2ον : υπάρχει μια γενικότερη απαξίωση για το δημόσιο σχολείο, την οποία αφειδώς σιγοντάρουν και γονείς και καθηγητές και μαθητές. φαντάζομαι ότι ο ίδιος πίνακας θα αναρτηθεί και στα αρμόδια φροντιστήρια όπου φοιτούσαν αρκετοί από τους μαθητές...3ον: ο ίδιος παρατήρησα τα παιδιά σκασμένα και δίχως δυνάμεις από τις γιορτές των Χριστουγέννων γιατί αντί να ακολουθούν το ρυθμό τους, ο οποίος συμβαδίζει με το σχολείο, ακολουθούσαν τον εξαντλητικό ρυθμό των φροντιστηρίων. 4ον : προτείνω να αφουγκραστούμε τα παιδιά και να σταθούμε όλοι στο πλάι τους και να μη θεωρούμε ότι κάναμε το καθήκον μας πληρώνοντας ένα φροντιστήριο-ιδιαίτερο. 5ον: μακάρι με την έναρξη του νέου σχολικού έτους οι γονείς να έρθουν μαζικά στο σχολείο για να συζητήσουν με το σύλλογο διδασκόντων για τα προβλήματα του σχολείου και της εκπαίδευσης 6ον :η αυτοκριτική από την πλειοψηφία των καθηγητών του δημόσιου σχολείου έχει γίνει. ας φροντίσουν και οι γονείς και οι μαθητές να κάνουν το ίδιο 7ον : η συνεργασία όλων είναι ο μόνος δρόμος, αλλά η "ανθρωποφαγία" είναι ο εύκολος δρόμος 8ον : ήμουν από τις 8.00 ως τις 2.00 στο σχολείο και συνολικά συζήτησα με μόλις 15 γονείς όλη τη χρονιά 9ον :ο βαθμός τετραμήνων στη γ λυκείου είναι παραδοσιακά μεγαλύτερος γιατί έτσι κάνουν όλα τα σχολεία και επειδή επειδή υπάρχει ανταγωνισμός δίνουμε το κάτι παραπάνω. αυτή η πρακτική που δε με βρίσκει σύμφωνο ξεκίνησε από τα ιδιωτικά σχολεία των ¨αρίστων¨ Υ.Γ Θα μπορούσα να συνεχίσω αλλά όσοι ήρθαν και συζήτησαν μαζί μου στο σχολείο ξέρουν τη σκέψη μου. να αγαπήσετε το σχολείο του τόπου σας γιατι αυτό σας αγαπάει πιο πολύ από όσο φαντάζεστε..
    με καλή διάθεση και σεβασμό, ένας καθηγητής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ένα πράγμα μόνο, δεν θεωρώ ότι τα πράγματα είναι τόσο τραγικά όπως περιγράφονται, τυχόν λάθη και παραλήψεις που έγιναν ας αναλάβουμε όλοι τις ευθύνες μας ώστε να μην τα ξανακάνουμε. Εξ’ άλλου λάθη κάνουν αυτοί που δουλεύουν, και είναι λογικό. Το κυριότερο όμως κατά τη ταπεινή μου γνώμη είναι το εξής: ο Σεπτέμβριος δεν είναι μακριά, μπορούμε να συμφωνήσουμε μαθητές, γονείς, καθηγητές, πως ακριβώς θέλουμε το δημόσιο σχολείο και ο καθένας μας να αγωνιστή από τη πλευρά του γι’ αυτό; Αν ναι τότε το στοίχημα κερδίθηκε και πιο πολύ κερδισμένοι θα είναι οι μαθητές. Αν όχι τότε οι συνέπειες θα είναι καταστροφικές για τους μαθητές, και κάτι τέτοιο σημαίνει και καταστροφή για τη κοινωνία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας ενημερώνουμε ότι τα σχόλια θα αναθεωρούνται πριν δημοσιευτούν στο blog επειδή, όπως φάνηκε στην πορεία, κάποιοι χρησιμοποιούν την αμεσότητα της δημοσίευσης για να προσβάλλουν το blog και τους αναγνώστες του.
Δεν πρόκειται να λογοκρίνεται κανένα σχόλιο που θα περιλαμβάνει καλοπροαίρετη κριτική ή θα διορθώνει κάποιο δικό μας σφάλμα. Τα μόνα σχόλια που θα απορρίπτονται είναι τα υβριστικά και τα spam.
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΟ ΔΥΝΑΤΟ.